Nee tegen het koningslied

Quoted post

de omgekeerde wereld

2013-04-22 09:42

Waarom krijgt Sylvia Witteman de zwarte piet nu toegespeeld? Heeft niemand die bijna 100.000 likes op Facebook gezien met "Sorry voor het Koningslied"? Moeten we die initiatiefnemer dan ook maar neersabelen? Of neerlandicus Wim Daniels? Of Pauw en witteman die hem de gelegenheid gaven zijn kritiek op de tekst te geven? Deze mensen hebben het lef gehad om al diegenen die hun onvrede wilden uiten over dit lied daarvoor een mogelijkheid te bieden. Dat een enkeling verbaal uit de bocht schiet vind ik niet zo vreemd. Ik vind het wel vreemd dat de gedocumenteerde mening van ca. 150.000 Nederlanders beschouwd wordt als 'gezeik'. Ik vind het vreemd dat we het normaal moeten vinden dat er 2.000.000 euro in dit lied is gaan zitten en dat degenen die deze wanprestatie hebben geleverd nog een grote mond hebben ook. In plaats van in de slachtofferrol te duiken zouden de makers als de wiedeweerga de studio in moeten duiken om iets te produceren wat wel deugt en als ze daartoe niet in staat zijn, mogen ze de beloning van 2 miljoen netjes teruggeven.

Replies

Guest

#6720 Re:

2013-04-22 09:58:24

Guest

#6725 Re:

2013-04-22 10:42:12

#6714: de omgekeerde wereld -

Precies, hadden zij dat niet gedaan, zaten we nu opgescheept met een gedrocht.  Hoe verwaand kun je als artiesten en overigens ook als comité, waar de ons kent ons vanaf druipt!, zijn om NL iets op te dringen en als iets geweldigs te presenteren terwijl het gewoon niet om aan te horen is. Kortzichtigheid van een stelletje  C artiesten die elkaar kennelijk heel geweldig vinden maar het vervolgens niet kunnen hebben en er zeker niet mee om kunnen gaan als er ineens kritiek is. NEE, dan gaat oa Ewbank met modder gooien en vervolgens als de OVERstroming van kritiek niet te keren is huilie huilie doen!!! Als professionel had je die kritiek ter harte genomen en was je opnieuw aan de slag gegaan! Het was toch in 5 uurtjes in elkaar geflanst?! Had je dus nu nog een zee van tijd gehad. Maar nee, meneer zijn ego is gekrenkt en gaat vervolgens  in een slachtofferrol zitten!! Dat is pas professioneel!!!

#7453 Re:

2013-04-24 07:13:40

#6714: de omgekeerde wereld -

Helemaal eens! Het is een schande dat dit vreselijke analfabetische lied van 2 miljoen ons gewoon door het Comité door de strot wordt geduwd, om van het vingergebaar maar te zwijgen.

Ik ga me steeds meer schamen nederlander te zijn, en ik weiger dan ook aan wat dan ook mee te doen!