Nee tegen het koningslied

de omgekeerde wereld

/ #6714

2013-04-22 09:42

Waarom krijgt Sylvia Witteman de zwarte piet nu toegespeeld? Heeft niemand die bijna 100.000 likes op Facebook gezien met "Sorry voor het Koningslied"? Moeten we die initiatiefnemer dan ook maar neersabelen? Of neerlandicus Wim Daniels? Of Pauw en witteman die hem de gelegenheid gaven zijn kritiek op de tekst te geven? Deze mensen hebben het lef gehad om al diegenen die hun onvrede wilden uiten over dit lied daarvoor een mogelijkheid te bieden. Dat een enkeling verbaal uit de bocht schiet vind ik niet zo vreemd. Ik vind het wel vreemd dat de gedocumenteerde mening van ca. 150.000 Nederlanders beschouwd wordt als 'gezeik'. Ik vind het vreemd dat we het normaal moeten vinden dat er 2.000.000 euro in dit lied is gaan zitten en dat degenen die deze wanprestatie hebben geleverd nog een grote mond hebben ook. In plaats van in de slachtofferrol te duiken zouden de makers als de wiedeweerga de studio in moeten duiken om iets te produceren wat wel deugt en als ze daartoe niet in staat zijn, mogen ze de beloning van 2 miljoen netjes teruggeven.