Nee tegen het koningslied

Quoted post

Guest

2013-04-21 08:09

@5958 ik begrijp je verontwaardiging en laat in het midden of die terecht is.
Dhr. Ewbank kan veel beter dan dit en zou zich verre moeten houden van de productie van een lied, dat vanwege de massale aandacht voor deze 30 april 2013 zoveel mensen tegen de haren strijkt.
Als sociale media een dorp in Groningen kunnen afbranden, dan is een liedje als dit torpederen een peulenschilletje.

Taalkundig een barre flop en te gênant voor woorden. Het ergste is dat dit liedje een saamhorigheid voorstelt die velen allang in het afvalputje hebben geworpen, omdat de werkelijkheid het voorspelbaar heeft ingehaald.
Dan opent een liedje als dit opeens de ogen van diegenen die hiervan moeten kotsen. NL is allang niet meer het land van wakker stamppot eten, meer een land van blowend fastfood scoren. En een toonbeeld dat een geforceerde multi-culti samenleving een totaal eenzijdige kostbare inspanning is geweest, waarbij respect en tolerantie als beloning een emmer intolerantie over zich heen heeft gekregen.
En als je daarbij ook nog je moerstaal verkracht dan ben je voor mij afgedaald tot een bedenkelijk niveau.
Daarom vind ik dit lied en de getoonde video wel zo afschuwelijk fout.

Replies

Guest

#6036 Re:

2013-04-21 09:48:49

#5968: -  

Mee eens maar waar het mij meer om gaat zijb de teksten die je verder op internet leest. Doods verwensingen. De hoogste boom is niet hoog genoeg of verzuipen die vent. We belanden steeds meer in een crimineel land zonder normen en waarden naar andere toe. Serieus door volk als dat gaan we naar de kloten!!!!!

Guest

#6055 Re:

2013-04-21 10:05:59

Amen

Barry

#6060 Terugtrekken

2013-04-21 10:13:29

Helemaal me eens: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!

Melodie zingt niet makkelijk mee, bovendien gezien het vele "geleende"materiaal niet onwaarschijnlijk dat er procudures over copyright van de melodie op komst zijn. Tekstueel natuurlijk een aanfluiting dat er zoveel taalfouten in staan en de tekst absoluut niet hedendaags is!