Against detaching the National Observatory of Athens from Greece's network of research centers

Comments

#2205

Γιατί η ενοποίηση του χώρου έρευνας είναι συνταγή επιτυχίας μιας χώρας με περιορισμένους πόρους. Βαδίζουμε ολοταχώς προς τα πίσω δυστυχώς σ' αυτό τον τομέα

Antonios Makris (Thessaloniki, 2023-11-24)

#2209

I sign the petition because I strongly disagree with the Greek Government's decision to pass through parliament a law that moves the NOA from GSRI to the Ministry of Climate Crisis and Civil Protection undermining the research autonomy and administrative independence of the National Observatory of Athens

Gavriil Spyroglou (Thessaloniki, 2023-11-24)

#2213

I have been working with the team of NOA since 16 year, when I started my PhD reasearch in France and since then we had very fruitful collaboration expressed by multiple common projects, scientific publications and initiatives.

Maya Ilieva (Wroclaw, 2023-11-24)

#2221

To Αστεροσκοπείο είναι Ερευνητικό Κέντρο δεν θα έπρεπε καν να είναι καν θέμα περαιτέρω συζήτησης η μετακίνησή του αλλά απλά να αναγνωριστεί το προφανές λάθος από την κυβέρνηση και να λήξει άμεσα το θέμα.

Νίκος Μαντάς (Αθήνα, 2023-11-24)

#2245

NOA' s arguments are compelling.

Nikos Theodorakopoulos (Athens, 2023-11-24)

#2257

Υπογράφω γιατί συμφωνώ με τη δήλωση που δημοσίευσε η ΕΑΑ

Αριστείδης Βολιώτης (Manchester, 2023-11-24)

#2282

Do don't agree with the detachment of NOA

Marianna Glynou (Athens, 2023-11-24)

#2291

I'm a Geologist

NOEL KOUTLIS (PIRAEUS, 2023-11-24)

#2294

Απαράδεκτη τόσο η απόφαση, όσο και η μεθόδευση.. Που ζούμε, στην Κούβα; Γιατί δεν ζητήθηκε γνωμοδότηση του ΕΣΕΤΕΚ και του Συμβουλίου των Πρυτάνεων και δεν έγινε ευρύτερη διαβούλευση; Πραγματικά επικίνδυνη και ανησυχητική προχειρότητα και σπουδή. Κρίμα για μια κυβέρνηση στην οποία στηρίξαμε τόσες ελπίδες!

George Karantonis (Athens, 2023-11-24)

#2312

I am signing this petition because I believe that NOA should remain under the supervision of the GSRI, as the rest of the Greek research centres.

Elina Tragou (Mytilene, 2023-11-25)

#2316

I'm signing because astronomers, who are best-suited to understand their role in the Observatory, have determined that this decision would be detrimental to research independence, scientific inquiry, and Greece's standing in the scientific community.

Ryan Foley (Santa Cruz, 2023-11-25)

#2323

I support Greek research and astronomers.

Christopher Frohmaier (Southampton, 2023-11-25)

#2325

It should be an independent center and not under the authority of government !Keep walking.You will manage to win!

Eleni Tsivola (Rhodes, 2023-11-25)

#2331

The scientific activities and themes of the National Observatory do not concern the Ministry of Climate Crisis and Civil Protection in 85%,. The requisite collaboration and synergy necessitate not subordination, but rather the adoption of best practices. It is widely acknowledged that the collaboration between Research Centers and Public or Private Entities, Ministries, Regional or Local Authorities is consistently and durably implemented over decades through Memoranda of Understanding and/or comprehensive Programmatic Agreements.

Michail Chalaris (Kavala, 2023-11-25)

#2335

I know researchers at the National Observatory of Athens, who do internationally-recognized astrophysics research. It's important that they are managed by researchers, so as to best support their ability to conduct high-quality research.

Craig Heinke (Edmonton, 2023-11-25)

#2336

You are right!
Τροφή για σκέψη...Δείτε στις συμβάσεις Ειδικών Πολεδομικών Σχεδίων και Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (αναρτώνται και στο site του ΤΕΕ), τα οποία περιλαμβάνουν γεωλογικές μελέτες και οριοθετήσεις ρεμάτων, και χαράσουν κατευθύνσεις σχεδιασμού και αποτελούν δημόσιες συμβάσεις, την εισαγωγή της δέσμευσης ΑΠΟΡΡΗΤΟ, λες και είναι έργα εθνικής άμυνας! Καμία σχέση. Τι είναι ή ΘΑ είναι απόρρητο; Τα δεδομένα που δικαιολογούν την ύπαρξη γεωλογικών ρηγμάτων; Γιατί; Γιατί θα δίδουν τα δεδομένα οι αρμόδιοι φορείς, όχι πλέον ανεξάρτητοι, αλλά εξαρτώμενοι υπαγόμενοι στο Υπουργείο. Και όπου ΘΑ υπάρχουν ρήγματα (εικονικά;) βασιζόμενα σε απόρρητα δεδομένα και μελέτες! από τον φορέα υπαγόμενο πλέον αμέσως στον Υπουργό, οπότε δε θα υπάρχει και δυνατότητα αμφισβήτησης, δε θα επιτρέπεται η δόμηση παρά μόνο ΑΠΕ.! Δείτε ποιοι κερδίζουν απ' αυτό...

MARIA GRIGORIOU (HERAKLION, 2023-11-25)

#2338

Truth hurts and this administration doesn't like when science does it's job in telling things as they are. Truth hurts I know. But it's necessary to move things forward. Amor fati

Λέοναρντ Ράιτερ (Αθήνα, 2023-11-25)

#2340

υπογράφω επειδή συμφωνώ με το κείμενο του ψηφίσματος, και ακόμη διότι ο ασφυκτικός κρατικός έλεγχος όχι απλά οδηγεί σε δέσμευση της ελεύθερης έρευνας αλλά ακόμη χειρότερα σε φασιστικό/ναζιστικό καθεστώς. Δυστυχώς αυτή η κυβερνητική ενέργεια δεν είναι καινούργια στην Ιστορία, μην ξεχνάμε το κατάντημα των γερμανικών ερευνητικών κέντρων από τους Ναζί, όπως της Πρωσσικής Ακαδημίας Επιστημών που κατάντησε όργανο των Ναζί με τις γνωστές φοβερές συνέπειες ...

Γεώργιος Σαρηγιάννης (Αθήνα, 2023-11-25)

#2352

I do not agree with the move from GSRI to Ministry of Climate Crisis and Civil Protection cause i stongly believe the government wants to control the scientific research.

Aliki Alipranti (Athens, 2023-11-26)

#2363

The National Observatory of Athens is by nature a research center and as such needs to remain under the supervision of he General Secretariat of Research & Innovation (GSRI) of the Ministry of Development.

Eleni Efthimiou (Athens, 2023-11-26)

#2364

supporting colleagues in their efforts to remain in the best position of conducting research

Andries De Vries (Lausanne, 2023-11-26)

#2368

Independent and robust climate science, linked with research in all fields of the social and natural sciences, is of paramount significance in effectively addressing the climate crisis.

THEODOTA NANTSOU (ΑΘΗΝΑ, 2023-11-26)

#2371

Η απαγκίστρωσή του από τον φυσικό του χώρο τη ΓΓΕΤ, είναι ενάντια σε κάθε επιστημονική ορθότητα καθώς εγκυμονεί κινδύνους για τη θεσμική του αυτονομία και ακαδημαϊκή ελευθερία, στοιχεία αναπόσπαστα της ανεξάρτητης και τεκμηριωμένης έρευνας, σύμφωνα με τις κοινωνικές επιταγές της νεωτερικότητας και του διαφωτισμού.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΕΤΡΟΥ (ΑΘΗΝΑ, 2023-11-26)

#2373

I support the independence of NOA outside of political control.

Nikos Larios (Copenhagen, 2023-11-26)

#2378

Το Αστεροσκοπείο, όπως κάθε Ερευνητικό Κέντρο ή Ινστιτούτο του ερευνητικού ιστού της ΓΓΕΚ μπορεί να είναι σύμβουλος της πολιτείας στους τομείς εξειδίκευσης τους. Δεν είναι απαραίτητη η υπαγωγή των ερευνητικών κέντρων ή των ινστιτούτων κάτω από τα αντίστοιχα θεματικά υπουργεία. Ωστόσο, η συμμετοχή συγκεκριμένων ερευνητών/τριών σε ειδικές επιτροπές ή επιχειρησιακές δομές των υπουργείων μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη λειτουργία τους. Και σε αυτή την περίπτωση δεν είναι αναγκαία η συνολική μεταφορά ενός ερευνητικού κέντρου ή ινστιτούτου.

Βασίλης Κατσούρος (Αθήνα, 2023-11-26)

#2386

Transferring NOA under Civil protection jurisdiction is just nonsense.

Dion Kont (Athens, 2023-11-26)

#2388

I'm signing in because I also condemn this issue and have a request to all authorities please don't do this because it may offer an un-compensatable loss in the field of Science.

Shahid Idrees (Muzaffargarh, 2023-11-27)

#2394

I can not see logic in the proposed reorganization. NOA is a research organization whereas MCCCP currently comprises largely operational organizations. As such, research would not be well served by an opeationally focused administrative system.

David Heron (Lower Hutt, 2023-11-27)

#2395

Διαφωνώ έντονα με την προτεινόμενη υπαγωγή του ΕΑΑ στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης κλπ. και συμφωνώ με τα ψηφίσματα που έχουν εκδοθεί.

Andreas Karydas (Agia Paraskevi, 2023-11-27)



Paid advertising

We will advertise this petition to 3000 people.

Learn more...